В Олександрії з 24 січня вступила у законну силу постанова суду щодо незаконності тарифів на житло з 2011 року
В Олександрії з 24 січня визнано незаконними тарифи на житло для комунального підприємства «Житлогосп». Відповідну постанову суду, оприлюднив Третій апеляційний адміністративний суд, повідомляють «Олександрійські новини».
«Оскільки рішення ВК (виконавчого комітету – «ОН») Олександрійської МР (міської ради – «ОН») Кіровоградської області №452 від 06.07.2017 року стосується коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій м. Олександрія, тобто фактично є прийнятим на підставі визнаного незаконним та нечинним в судовому порядку рішення відповідача №629 від 05.08.2011 року, яким встановлено базові тарифи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо наявності підстав для визнання протиправним та нечинним рішення відповідача №452 від 06.07.2017 року про коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», зазначено у тексті постанови.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга виконавчого комітету не підлягає задоволенню.
Далі можна прочитати повний текст судової постанови:
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
іменем України
24 січня 2019 року м. Дніпро
справа № 398/4189/17(2-а/398/44/18)
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого – судді Прокопчук Т.С. (доповідач), суддів: Кругового О.О., Шлай А.В., за участю секретаря судового засідання Іотової А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області на рішення Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10 вересня 2018 року (головуючий суддя: Орловський В.В) по адміністративній справі №398/4189/17(2а/398/44/18) за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області, 3 особа Комунальне підприємство «Житлогосп» про визнання незаконним та скасування рішення, –
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_2 12.12.2017 року звернулася до суду з позовом до відповідача Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області (далі – ВК Олександрійської МР Кіровоградської області), в якому з урахуванням поданої 19.01.2018 року заяви про уточнення позовних вимог просила визнати незаконним з моменту прийняття та невідповідним правовим актам вищої юридичної сили рішення Виконавчого комітету Олександрійської міської ради №452 від 06.07.2017 року «Про встановлення скоригованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» та скасувати його.
Ухвалою Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 19.01.2018 року до справи №398/4189/17(2а/398/44/18) в якості 3 особи залучено Комунальне підприємство «Житлогосп» (далі – КП «Житлогосп»).
Рішенням Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області 10.09.2018 року прийнято, яким позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Олександрійської міської ради №452 від 06.07.2017 року «Про встановлення скоригованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», в іншій частині позовних вимог відмовлено, стягнено з місцевого бюджету Олександрійської міської ради на користь ОСОБА_2 сплачену суму судового збору в розмірі 640 грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає про неправомірність висновків суду першої інстанції щодо визнання протиправним та нечинним прийнятого ним рішення №452 від 06.07.2017 року, яке прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пп. «а» п.2 ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, серед іншого, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що рішенням ВК Олександрійської МР Кіровоградської області № 629 від 05.08.2011 року затверджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП «Житлогосп», а також визначено, що ці тарифи підлягають коригуванню відповідно до п. 34, 35, 36 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ №529 від 20.05.2009 року (а.с.52-53).
ВК Олександрійської МР Кіровоградської області прийнято рішення №452 від 06.07.2017 року, яким скориговано тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП «Житлогосп» (а.с.8-9).
Оскільки ОСОБА_2 мешкає у м. Олександрія, тобто є членом територіальної громади, на яку розповсюджується дія прийнятого ВК Олександрійської МР Кіровоградської області рішення №452 від 06.07.2017 року, що відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 4 КАС України (в редакції з 15.12.2017 року) є нормативно – правовим актом, судом першої інстанції вірно зроблено висновок щодо наявності у ОСОБА_2 підстав для його оскарження у відповідності до приписів ст. 264 КАС України (в редакції з 15.12.2017 року).
З матеріалів справи вбачається, що постановою Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 08.08.2017 року по адміністративній справі №398/7667/ 14-а (2а/398/10/17), яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 09.11.2017 року, рішення ВК Олександрійської МР Кіровоградської області № 629 від 05.08.2011 року визнано незаконним та нечинним з підстав порушення при його прийнятті вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №529 від 20.05.2009 року (а.с.10-23).
Оскільки рішення ВК Олександрійської МР Кіровоградської області №452 від 06.07.2017 року стосується коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій м. Олександрія, тобто фактично є прийнятим на підставі визнаного незаконним та нечинним в судовому порядку рішення відповідача №629 від 05.08.2011 року, яким встановлено базові тарифи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо наявності підстав для визнання протиправним та нечинним рішення відповідача №452 від 06.07.2017 року про коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано.
Оскільки судом першої інстанції в повному обсязі з’ясовано обставини, що мають значення для справи та прийнято рішення з додержанням норм матеріального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.12, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, –
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області – залишити без задоволення.
Рішення Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10 вересня 2018 року по адміністративній справі №398/4189/17(2а/398/44/18) – залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 24 січня 2019 року, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Повний текст постанови складений 28 січня 2019 року.
Головуючий – суддя Т.С. Прокопчук
суддя О.О. Круговий
суддя А.В. Шлай
Раніше “Олександрійські новини”, повідомляли що третій апеляційний адміністративний суд підтвердив незаконність тарифів на житло в Олександрії
Чоловіка, якого зафіксували на відео у момент вивезення сміття в […]
В Олександрійському пабліку https://t.me/hyevuy_alex опублікували відео, як чоловік та жінка […]
Вчора, 22 березня, в Олександрії біля танка сталася дорожньо-транспортна пригода. […]
Залишити коментар