Новини

на попередню сторiнку

В Олександрії з 24 січня вступила у законну силу постанова суду щодо незаконності тарифів на житло з 2011 року

В Олександрії з 24 січня вступила у законну силу постанова суду щодо незаконності тарифів на житло з 2011 року

В Олександрії з 24 січня визнано незаконними тарифи на житло для комунального підприємства «Житлогосп». Відповідну постанову суду, оприлюднив Третій апеляційний адміністративний суд, повідомляють «Олександрійські новини».

«Оскільки рішення ВК (виконавчого комітету – «ОН») Олександрійської МР (міської ради – «ОН») Кіровоградської області №452 від 06.07.2017 року стосується коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій м. Олександрія, тобто фактично є прийнятим на підставі визнаного незаконним та нечинним в судовому порядку рішення відповідача №629 від 05.08.2011 року, яким встановлено базові тарифи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо наявності підстав для визнання протиправним та нечинним рішення відповідача №452 від 06.07.2017 року про коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», зазначено у тексті постанови.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга виконавчого комітету не підлягає задоволенню.

Далі можна прочитати повний текст судової постанови:


ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

іменем України

24 січня 2019 року                                                                                                                                                      м. Дніпро

справа № 398/4189/17(2-а/398/44/18)


Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач), суддів:  Кругового О.О., Шлай А.В., за участю секретаря судового засідання Іотової А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області на рішення Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10 вересня 2018 року (головуючий суддя: Орловський В.В) по адміністративній справі №398/4189/17(2а/398/44/18) за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області, 3 особа Комунальне підприємство «Житлогосп» про визнання незаконним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_2 12.12.2017 року звернулася до суду з позовом до відповідача Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області (далі - ВК Олександрійської МР Кіровоградської області), в якому з урахуванням поданої 19.01.2018 року заяви про уточнення позовних вимог просила визнати незаконним з моменту прийняття та невідповідним правовим актам вищої юридичної сили рішення Виконавчого комітету Олександрійської міської ради №452 від 06.07.2017 року  «Про встановлення скоригованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»  та скасувати його.

Ухвалою Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 19.01.2018 року до справи №398/4189/17(2а/398/44/18) в якості  3 особи залучено Комунальне підприємство «Житлогосп» (далі - КП «Житлогосп»).

Рішенням Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області 10.09.2018 року прийнято, яким позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Олександрійської міської ради №452 від 06.07.2017 року  «Про встановлення скоригованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», в іншій частині позовних вимог відмовлено, стягнено з місцевого бюджету Олександрійської міської ради на користь ОСОБА_2 сплачену суму судового збору в розмірі 640 грн.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає про неправомірність   висновків суду першої інстанції щодо визнання  протиправним та нечинним прийнятого ним рішення №452 від 06.07.2017 року, яке прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пп. «а» п.2  ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що  до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, серед іншого, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що рішенням ВК Олександрійської МР Кіровоградської області № 629 від 05.08.2011 року  затверджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП  «Житлогосп», а також визначено, що ці тарифи підлягають коригуванню відповідно до п. 34, 35, 36  Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ №529 від 20.05.2009 року (а.с.52-53).

ВК Олександрійської МР Кіровоградської області прийнято рішення №452 від 06.07.2017 року, яким скориговано тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП «Житлогосп» (а.с.8-9).

Оскільки ОСОБА_2 мешкає у м. Олександрія, тобто є членом територіальної громади, на яку розповсюджується дія прийнятого ВК Олександрійської МР Кіровоградської області рішення №452 від 06.07.2017 року, що відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 4 КАС України (в редакції з 15.12.2017 року) є нормативно - правовим актом, судом першої інстанції вірно зроблено висновок щодо наявності у ОСОБА_2 підстав для його оскарження у відповідності до приписів ст. 264 КАС України (в редакції з 15.12.2017 року).

З матеріалів справи вбачається, що постановою Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 08.08.2017 року по адміністративній справі №398/7667/ 14-а (2а/398/10/17), яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 09.11.2017 року,  рішення ВК Олександрійської МР Кіровоградської області № 629 від 05.08.2011 року визнано незаконним та нечинним з підстав порушення при його прийнятті вимог Закону України  «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»  та Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України №529 від 20.05.2009 року (а.с.10-23).

Оскільки рішення ВК Олександрійської МР Кіровоградської області №452 від 06.07.2017 року стосується коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій м. Олександрія, тобто фактично є прийнятим на підставі визнаного незаконним та нечинним в судовому порядку рішення відповідача №629 від 05.08.2011 року, яким встановлено базові тарифи, суд  першої інстанції дійшов вірного    висновку щодо наявності підстав для визнання протиправним та нечинним рішення відповідача №452 від 06.07.2017 року про коригування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано.

Оскільки судом першої інстанції в повному обсязі з'ясовано обставини, що мають значення для справи та прийнято рішення з додержанням норм матеріального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.12, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, - 

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області - залишити без задоволення.

Рішення Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10 вересня 2018 року по адміністративній справі №398/4189/17(2а/398/44/18) - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 24 січня 2019 року, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Повний текст постанови складений 28 січня 2019 року.

Головуючий – суддя Т.С. Прокопчук

суддя О.О. Круговий

суддя А.В. Шлай

Раніше "Олександрійські новини", повідомляли що третій апеляційний адміністративний суд підтвердив незаконність тарифів на житло в Олександрії 

0    1239     05.02.2019
Loading...


Коментарі (0)

Для додавання коментарів необхідно авторизуватися!