Статтi

на попередню сторiнку

Монетизація субсидії: роз’яснення від управління соцзахисту

Монетизація субсидії: роз’яснення від управління соцзахисту

Однією із найбільш обговорюваних тем останнім часом є монетизація субсидії, яка стартувала з січня 2019 року. На сьогоднішній день у багатьох громадян залишилися питання — ​як і коли вони отримають субсидії, чи потрібно для цього відкривати окремі рахунки у банку і таке інше. Розібратися у новому механізмі отримання субсидії та відповісти на найпоширеніші питання громадян нам допомогла начальник управління соціального захисту населення Олександрійської районної державної адміністрації Ірина Табачкова.

— Як проводитимуться виплати житлових субсидій у 2019 році?

— У цьому році працюватиме два механізми виплати субсидій населенню. Перший полягає в тому, що людям, які подали заяву і декларацію, починаючи з 1 січня 2019 року, житлова субсидія виплачується у грошовій формі, але безготівково. Тобто людині відкривається особистий рахунок в Ощадбанку і кошти, які раніше перераховувались підприємствам та організаціям — ​надавачам послуг, для цих людей будуть нараховуватися на їхній особистий рахунок. Потім з цього рахунку кошти вже будуть сплачуватися безпосередньо організаціям-надавачам послуг в залежності від обсягу використання. Вони будуть зніматися автоматично.

— Як тоді людина дізнаватиметься про розмір субсидії та про перерахунок, якщо кошти будуть зніматися автоматично?

— Спочатку кожному отримувачу субсидії, якому допомога призначена у 2018 році, Укрпошта обов’язково у березні надішле особисте повідомлення, де буде прописаний новий механізм монетизації житлової субсидії, розмір субсидії, ну і відповідно порядок сплати.

Також у зв’язку з цим з 1 січня обов’язковим при заповненні заяви і декларації є зазначення мобільного номера телефону, тому що інформація щодо розміру субсидії, щодо наступних платежів буде надходити на мобільний телефон у вигляді СМС-повідомлення. Тобто людина отримає повну інформацію — ​яка сума субсидії їй надійшла та яку суму необхідно їй сплатити в залежності від факту використання. Але за людиною залишається необхідність подавати інформацію про обсяги спожитих послуг. Показники лічильника вони надають організаціям — ​надавачам послуг для того, щоб все було вірно і в подальшому з їхніх карткових рахунків відраховувалася правильна сума.

— Що робити субсидіантам, які спожили газу, води чи електроенергії менше виділеної соціальної норми?

— У разі, якщо людина використала менший обсяг, у наступному місяці їй не потрібно буде платити обов’язкову плату, як було раніше. Розмір цієї плати або зменшиться, або взагалі нічого не потрібно буде платити — ​все залежатиме від споживання. На сьогоднішній день економне споживання актуальне для людей, які звернулися за субсидією з 1 січня. Вони зможуть скористатися зекономленими коштами по закінченню опалювального сезону, починаючи з 1 червня після проведення всіх перерахунків. Тобто, якщо люди економно споживали і у них залишається невикористана субсидія, вони зможуть розпорядитися цими коштами на власний розсуд.

— Чи можна буде подивитися в Інтернеті свої дані по субсидії?

— Так. Для тих, хто звернувся за субсидією з 1 січня, буде створений електронний кабінет, де компонується вся інформація по домогосподарству, щоб крім СМС-повідомлення отримувачі субсидії мали можливість зайти у цей кабінет і перевірити свої нарахування, сплату і т. д.

— Тобто, перший механізм не передбачає видачу субсидії людям на руки живими грошима. А як працюватиме другий напрямок виплати субсидії?

— Паралельно з першим механізмом, про який я розповіла, затверджено також деякі зміни щодо порядку надання житлової субсидії, якими передбачено другий механізм. Він стосується тих людей, яким призначена житлова субсидія ще з жовтня-грудня попереднього року. Ці люди у березні цього року вже отримають субсидію у вигляді готівки, тобто у грошовій формі. Сума субсидії, яка раніше сплачувалася комунальним організаціям, для цих людей буде виплачена у вигляді «живих» коштів.

— Яким чином люди зможуть отримати ці кошти?

— Для отримання коштів «старим» субсидіантам необхідно буде звернутися до Ощадбанку. Для цієї категорії людей виплати субсидій здійснюються тільки через Ощадбанк. Громадяни зможуть отримати субсидію у вигляді готівки шляхом системи Ощадбанку «Миттєві гроші», тобто у відділенні треба пред’явити паспорт, ідентифікаційний код, і на підставі цих документів буде виплачена сума призначеної субсидії. Одержати ці кошти можна також на поточні рахунки в Ощадбанку.

— Коли вже можна буде отримати субсидію в Ощадбанку?

— Звертатися потрібно, починаючи з 12 березня. Це перший день виплат для осіб, які не є пенсіонерами. Але це не означає, що всім потрібно звертатися саме 12 березня. Щоб не утворювати черг, можна отримати кошти і пізніше, в інший зручний для вас час. Можливо, можна буде просто забрати кошти, можливо, відкрити рахунок, куди буде зараховуватися субсидія, і в подальшому користуватися. Для цього механізму щомісяця люди самостійно сплачують кошти у повному обсязі за спожиті послуги. Тобто поняття «обов’язковий платіж» взагалі для цих людей вже не має ніякого значення. Люди отримали субсидію у вигляді готівки, а за послуги сплатили по факту.

— Субсидія буде перераховуватись кожен місяць чи одразу можна буде отримати нараховану субсидію однією сумою?

— Кожного місяця, тобто у березні надійде субсидія за лютий, відповідно у квітні за березень, у травні за квітень і т. д. Але ця категорія людей повинна чітко розуміти, що їм необхідно буде сплачувати за спожиті послуги повну суму. Паралельно з тим, що людям не дають кошти на руки, щоб застерегти ситуацію несплати, на сьогодні якщо у споживача є заборгованість за комунальні послуги понад 1 місяць (раніше було 2, а зараз понад 1 місяць), субсидія не призначається. Сума заборгованості залишилася така сама — ​340 грн. або 20 неоподаткованих мінімумів. Тобто люди повинні чітко розуміти, що потрібно своєчасно сплачувати за спожиті послуги для того, щоб користуватися субсидією.

— Що стосується пенсіонерів, чи потрібно їм відкривати окремі рахунки в Ощадбанку?

— Якщо у пенсіонера відкритий банківський рахунок у будь-якому іншому банку, для отримання субсидії йому не потрібно відкривати ще один рахунок. Отримувачі житлової субсидії, які є пенсіонерами (йдеться про заявників), одержать субсидію одночасно з надходженням пенсії, в залежності від графіку. Єдине, що їм необхідно зробити — ​це підписати дві відомості. В одній відомості вони розпишуться за отримання пенсії, а у другій — ​за одержану субсидію, яку їм також нададуть у вигляді готівки.

— Чому паралельно запущено не один, а два механізми виплати субсидій?

— Це зроблено для того, щоб була критика. У першому випадку люди фактично не зможуть скористатися живими коштами, не зможуть розпорядитися ними і їм треба чекати аж закінчення сезону. Але тут є контроль щодо сплати коштів, які назначені для субсидії, адже ці кошти стовідсотково будуть направлятися на платіж за спожиті комунальні послуги. Тут людина лише доплачує необхідну частину. Оскільки цей механізм піддавався критиці, то паралельно застосували другий механізм, коли люди щомісяця отримують живі кошти. Потім, враховуючи зручність користування людей, буде обрано один із цих двох механізм для подальшої виплати житлової субсидії.

— Куди звертатися людям, в яких виникатимуть окремі питання щодо субсидії?

— Якщо виникають питання стосовно житлових субсидій — ​призначення, перерахунку — ​всі відповіді надають органи соціального захисту населення. Тобто люди можуть звертатися безпосередньо до управління соцзахисту, за телефоном гарячої лінії або через уповноважену особу та отримають усі відповіді на питання, які їх цікавлять. Якщо це стосується обсягів використання, тобто люди не згодні з нарахованим обсягом відповідно до СМС-повідомлення, необхідно звертатися до тих організацій і підприємств, які надають саме ці комунальні послуги. Якщо виникають питання стосовно платежів, то в такому разі слід звернутися до Ощадбанку.

Записала Юлія Пастух.

0    558     27.02.2019


Коментарі (0)

Для додавання коментарів необхідно авторизуватися!