Статтi

на попередню сторiнку

Ралі Олександрія – Кременчук: старт фестивалю історичних авто

Ралі Олександрія – Кременчук: старт фестивалю історичних авто

Олександрія на два дні перетворилась на справжню столицю ретроавтівок України. У цьому році дводенний ретрофестиваль перетворився у грандіозний захід, який став найяскравішою подією у Олександрії. Журналісти видання змогли побачити і почути набагато більше, ніж більшість жителів міста. Саме тому ми вирішили поділитися побаченим і почутим у серії публікацій, які починаємо розповіддю про ефектний початок фестивалю.

Позитивні емоції та яскраві враження. Ось що таке фестиваль ретроавтівок. Цей захід, що вже став щорічним, перетворився на новий бренд не тільки Олександрії, але й всієї області.

Тут можна доторкнутися до минулих епох. Але ці епохи не перетворюються у зіркові привиди з музейних вітрин. Ретрофестиваль розпочався зі справжнісінького ралі, де живі легенди радянського та європейського і американського автопрому стали на шосе. Вони на ньому почувались не гірше, ніж на виставковому майданчику. Центральна площа міста 14 липня перетворилась на місце, де вільно почували себе старожили автосвіту та автівки із недавнього минулого – 80-90-их років вже минулого століття.

У ралі вирішили позмагатись близько 25 учасників з усієї України, але головна мета змагання не швидкість.

Костянтин Широкун, співорганізатор фестивалю «Ретрозліт-2018»: «Це ралі не на швидкість, а на регулярність руху. Тобто так зване класичне ралі, саме таким був чемпіонат з ралі до 80-их років. Тобто переможці мали проїхати не швидше із заданою середньою швидкістю і за вказаний час, по заданому кілометражу».

Позмагатися в ралі прибули автівки різних епох. Дві добре відреставровані Волги 60-х років приїхали з Горішніх Плавнів. Ретролюбитель привіз впізнаваний міліцейський автомобіль з усіма атрибутами автівки, якою користувались правоохоронці – сиреною, спеціальними ліхтарями і навіть задньою табличкою, що світиться «Зупинись!» Ретро-авто міліцейських прибуло на площу із сиреною та спричинило справжню хвилю зацікавленості гордян. В’ячеслав Беркало, власник ГАЗ-24, говорить, що це авто дуже помітне, яскраве і йому хотілось би зберегти його, що «зафіксувати те минуле, яке було».

Найстарішим учасником авторалі був автомобіль ЗІС з Києва 1945 року випуску. На таких автівках раніше могли їздити лише вищі керівники країни. Ігор Лащенко, власник ЗІС: «Тут дуже просторий салон. Кузов виконання «лімузин». Є перегородка між пасажирським відділенням і водієм. І навіть набивали сидіння гагачим пухом, щоб вони були зручними. Скло піднімалось гідравлікою».

Незважаючи на поважний вік заявлених автівок, власник одного з автомобілів марки БМВ показав майстер-клас з дрифтингу на площі. Як пояснили автомобілісти – це занос авто, який керується самим водієм.

Учасники ралі проїхали вулицями Олександрії та рушили у напрямку Кременчука. Їхали автівки по визначеній напередодні старту, легенді. Завершилася подорож старовинних автівок біля кременчуцького автозаводу. Про візити на завод і про побачене – трохи пізніше, а зараз про результати ралі.

Змагання було етапом кубку України під егідою FAU, так само як і етапи кубку у Києві, Львові, та Кам’янці-Подільскому.

Переможцями у різних класах стали Ігор Лащенко на лімузині ЗІС-110 (клас Е, 1945 рік випуску), Павло Лозовенко на Mercedes-Benz 280 SE (клас G, 1976 рік випуску), Дмитро Гвоздєв на ГАЗ М-21 (клас F, 1963 року випуску).

Текст

Віктор Голобородько,

Ірина Гайдук

Фото Віктор Голобородько

0    107     20.07.2018


Коментарі (0)

Для додавання коментарів необхідно авторизуватися!