Статтi

на попередню сторiнку

Заборонена-незаборонена центральна площа: абсурд в квадраті

Заборонена-незаборонена центральна площа: абсурд в квадраті

В Олександрії вирішили заборонити проїзд центральною площею. Ситуація зайшла у глухий кут непорозумінь, а ідея викорінити автомобільний рух на центральній площі перетворено самою владою у абсурд в квадраті або серіал із умовною назвою «заборонена-незаборонена площа».

Місцева влада частенько закидає журналістам, що вони не дають як раніше порад для мерії, не вивчають експертну думку, а самі мовляв беруться досліджувати ситуацію. Цього разу журналісти видання вирішили не поспішати із висновками і дати можливість кожній із сторін розібратися у ситуації. Минув тиждень з часу як олександрійська мерія офіційно прийняла рішення про закриття центральної площі. З того часу, якщо відкинути всілякі емоційні заяви, нічого не змінилось. Що ж обіцяла влада і що сталось?

Зона відпочинку: початок червня

В день, коли рішення було прийнято, на сайті міськради з’явилось життєствердне повідомлення про те, що площа Соборна на літній період «стане комфортною пішохідною зоною відпочинку, закритою для руху транспорту». Мерія запевняла, що «це питання було детально вивчене, обговорене з жителями та узгоджене з перевізниками».

Мерія обіцяла на початку червня заборонити «наскрізний проїзд» та обмежити в’їзд транспортних засобів, крім спеціального транспорту під час виконання службових обов’язків. І при цьому вказано перелік цих виключень: авто прокуратури, патрульної поліції, Служби безпеки України, пожежної охорони, швидкої медичної допомоги, та для спеціалізованого транспорту міських комунальних служб.

Влада змалювала затишний куточок міста-саду одразу після перекриття руху транспорту: «Після закриття площі для руху транспорту тут планується розмістити відкриті майданчики, міні-кафе тощо. Сьогодні розробляється проектна документація, аби зона відпочинку мала красивий, естетичний вигляд і відповідала санітарним нормам». Таким чином замість транспорту, жителі навколишніх будинків за твердженням мерії, мали б отримати біля своїх будинків вигіднішу пропозицію - місця, де можуть продавати алкоголь та солодощі (напрямок роботи та асортимент кафе), проте відповідність санітарним нормам мали, б імовірно, забезпечувати біотуалети чи інші схожі засоби.


7, 13, 20 або число Х?

Через тиждень зволікань і бездіяльності, марних очікувань жителів центральної площі щодо перекриття руху, влада повідомила, що рішення від 7 червня почне працювати із 13 червня. Саме з цього дня автобуси мали б курсувати за новою схемою. Ось яким мав би бути варіант «безавтобусної площі»: «Об’їзд площі Соборної здійснюватиметься по вулицях: Перспективній, Братській, Діброви, Таврійській (біля політехнічного коледжу) з виїздом на вул. Свято-Миколаївську та Перспективну».

Після цієї, вже другої дати, введення у дію рішення про закриття руху на центральній площі, коментарі у соціальних мережах та усні висловлювання навіть прихильників закриття руху стали значно «солонішими», адже від влади очікували дій. Олександрійці ж замість цього мають нову обіцянку, яка не гірше і не краще попередньої.

Журналісти «Олександрійських новин» дізнались, що міська влада не зверталася до поліції щодо погодження нових знаків, які повинні обмежити рух транспорту на Соборній площі, як і щодо нових схем руху автобусів. Поки цього немає, перевізники не можуть змінити нинішні схеми руху.

Про це «Олександрійським новинам» повідомив директор ТОВ «КД-Транс» Володимир Ковальчук. За словами керівника підприємства, він спілкувався з представниками поліції області, щодо можливих змін автобусних маршрутів. Правоохоронці повідомили, що жодного звернення по новим знакам і схемам руху до них не надходило. Якщо комунальні служби встановлять нові знаки без погодження із поліцією, ці «залізячки» не матимуть законної сили. Відповідно, без згоди Нацполіції, перевізники не можуть змінювати затверджені схеми руху.

Начальник Олександрійського відділу поліції Володимир Горяний, коментуючи ситуацію повідомив журналістам, що представники міської влади дійсно не зверталися до правоохоронців, щодо погодження нових знаків.

Проте обіцянка продовжує своє життя і тепер матеріалізувалась у новий «крайній» термін.

Зупинка «де-захочеш-став-кружок»

19 червня сайт міської ради назвав третю дату введення у дію рішення - 20 червня. Тобто, влада майже через місяць намагається виконати власне рішення. Але цікавим є те, що цьому тексті жодним словом не згадано про обмеження руху для приватних авто. Міська влада повідомляє лише про обмеження руху транспорту, який є автобусами, що виконують міське замовлення на перевезення пасажирів. Ці перевезення є повністю  залежним від рішення влади, оскільки виконком є їх замовником. Ось цитата: «Із 20 червня в Олександрії міські автобуси почнуть курсувати в об’їзд площі Соборної, у зв’язку з її закриттям для руху транспортних засобів на літній період та створенням пішохідної зони відпочинку. Рішенням виконкому було затверджено нові схеми руху та визначено зупинки для посадки і висадки пасажирів».


Мерія детально повідомила про те, як будуть рухатись автобуси та де тепер будуть зупинки.

«Замість зупинок на площі Соборній біля кінотеатру та магазину «Ельдорадо» з’являться три нові: по пр. Соборному напроти головпоштамту; праворуч від політехнічного  коледжу та по вул. Братській напроти банку «Аваль».

Автобуси №№ 2, 4 будуть курсувати за схемою: залізничний вокзал – вул. Діброви – пр. Соборний – поворот праворуч, зупинка за політехнічним коледжем – вул. Григорія Усика – вул. Свято-Миколаївська – вул. Перспективна – пр. Соборний і далі за маршрутом.

Автобуси №№ 5, 7, 9, 12, що курсують від райпобуткомбінату, їхатимуть в об’їзд центральної площі по вул. Діброви – правий поворот на пр. Соборний, зупинка напроти головпоштамту і далі за маршрутом.

Автобуси №№ 3, 81 рухатимуться зі сторони райпобуткомбінату за схемою: пр. Соборний – вул. Перспективна – вул. Братська, зупинка напроти банку «Аваль» – вул. Діброви і далі за маршрутом.

Автобус №10 робитиме об’їзд за схемою: залізничний вокзал – автовокзал – вул. Перспективна – вул. Братська, зупинка напроти банку «Аваль» – вул. Діброви – пр. Соборний, зупинка напроти головпоштамту і далі за маршрутом.

Автобус № 11, що рухається з Південного мікрорайону, їхатиме за схемою: Південний мікрорайон – автовокзал – залізничний вокзал – вул.Діброви, зупинка головпоштамт і далі за маршрутом.

Автобус № 15, який курсує з Південного мікрорайону, робитиме об’їзд: пр. Соборний – вул. Перспективна – автовокзал – залізничний вокзал – вул. Діброви – пр. Соборний, зупинка напроти головпоштамту і далі за маршрутом.

Автобуси №№14, 16, 17, 18 рухатимуться за схемою: «Пролісок» – пл. Покровська – пр. Соборний – вул. Діброви – залізничний вокзал – автовокзал – вул. Перспективна – вул. Братська (зупинка гуртожиток «Юність») – вул. Софіївська – пр. Соборний і далі за маршрутом».

Журналісти телерадіокомпанії «Контакт-ЛТД» перевірили, як облаштовані згадані зупинки для об’їзду площі. Виявилось, що на в’їзді на центральну площу з усіх сторін відсутні нові обмежувальні знаки. Немає їх і на другорядних дорогах. Такими чином, мерія не спромоглась виконати обіцянку обмежити рух по центральній площі будь-якому транспорту. Щодо нових зупинок, то їх розміщення є доволі дискусійним.

Наприклад, зупинка навпроти головпоштамту розміщена у тіні дерев, де постійно паркується безліч приватних авто. Це практично єдине місце, де зупиняють авто перед приміщенням виконкому. Тому автобусна зупинка біля повороту може бути небезпечною і для пасажирів, і для водіїв, у яких обмежено огляд місцевості на повороті. Показово, що відсутність місця для розміщення і стихійність ухвалення рішення змусила закопати стовп із знаком зупинки прямо на газоні біля клумби з петуніями і на значній відстані від відкритої огорожі.

Невдалим розміщенням зупинки є і поворот біля ЛІТу. Там теж чималий рух транспорту і достатньо напружена транспортна розв’язка. Ще дивніше виглядає спроба організувати зупинку навпроти банку Аваль, хоча б тому, що саме ця дорога багатьма використовується для виїзду до залізничного вокзалу та на центральний проспект.

Все по-старому

Як стало відомо журналістам газети, міжобласні та приміські автобусні рейси як курсували по місту, в тому числі, через центральну площу у відповідності із схемами руху, так і будуть курсувати. Таким чином обмеження, які вирішила запровадити міська влада, але не змогла виконати цю обіцянку вже двічі, імовірно не зможе зробити це і втретє.

Чергова демонстрація безвідповідальності, некомпетентності та неспроможності. До речі за організацію роботи громадського транспорту та економіки міста відповідає заступник міського голови, депутат міської ради Сергій Гриценко. Є у нього і підлеглі, які нині намагаються будь-якою ціною, навіть імовірно, у порушення закону, виконати обіцянку мера. Проте і закон «Про дорожній рух», і судова практика з цього питання, говорить, що міська влада не може виступати експертом у питанні безпеки руху. Що власне і потрібно було довести. Проте олександрійців, може очікувати третя серія цього «кіно» під назвою «заборонена-незабронена» центральна площа.

Коментар патрульної поліції

Коли номер був вже готовий до друку, журналісти отримали коментар Марії Журавель, заступника начальника управління патрульної поліції у Кіровоградській області. За словами очільниці патрульної поліції області, відповідного погодження дійсно немає, тому ті перевізники, що будуть порушувати раніше затверджені схеми руху, можуть отримати покарання. Реагувати на це правопорушення зобов’язані співробітники групи реагування патрульної поліції міськвідділу. Фактично, якщо міські чи інші автобусні перевізники вийдуть на маршрут за «новою» схемою, яку вирішила запровадити міська влада, конкретні перевізники та водії можуть отримати штраф за порушення правил дорожнього руху.

Віктор Голобородько

0    531     22.06.2018


Коментарі (0)

Для додавання коментарів необхідно авторизуватися!