Статтi

на попередню сторiнку

Редактор ТРК Контакт-ЛТД Віктор Голобородько: «Ми намагаємося розповідати про події вчасно, говорити із людьми цікаво, спілкуватися на гострі теми відверто»

Редактор ТРК Контакт-ЛТД Віктор Голобородько: «Ми намагаємося розповідати про події вчасно, говорити із людьми цікаво, спілкуватися на гострі теми відверто»

«Черговий випуск новин добігає кінця…», - саме такою фразою завершується найцікавіший, для більшості олександрійських глядачів, новинний блок вечірнього ефіру телерадіокомпанії «Контакт-ЛТД». Що відбувається за межами цієї фрази, і яким є сьогоднішнє олександрійське телебачення? Про це ми поговорили із редактором телерадіокомпанії «Контакт-ЛТД», членом Національної спілки журналістів України Віктором Голобородьком.

- Напередодні професійного свята, що відзначається в Україні 16 листопада і об’єднує працівників радіо, телебачення та зв’язку, телевізійники, зазвичай, ніби завершують один і починають новий рік. Олександрійські телевізійники мають про щось розповісти?

- Цей рік для телестудії був по-своєму цікавим і визначальним. Мені складно сказати за всіх колег, які мають свої пріоритети та власне бачення ситуації на медійному просторі міста, але, на мій погляд, для телевізійних олександрійських медіа цей рік показав зростання свідомості. Було чимало кризових моментів і журналістська спільнота, колеги-редактори займали зважену, більш незалежну позицію у висвітленні подій. Мабуть, реформування у галузі телебачення, яке відбувається в Україні, дає свої результати, і суспільство, разом із журналістами, теж змінюється. Щодо ТРК «Контакт-ЛТД» можу сказати, що ми змінили дещо графік виходу передач в ефір, розширили географію наших сюжетів і побачили чимало того, що раніше складно було помітити у виключно міському політичному, економічному, культурному житті. Ми більше і більше інтегруємо новини із подіями, які відбуваються в усій громаді Олександрійщини. Сьогодні триває процес формування об’єднаної громади і він відбувається дуже інтенсивно. Люди позбавляються стереотипів, відкидають нав’язані кордони і поступово розуміють, що всіх, хто живе на нашій землі пов’язує набагато більше, ніж розділяє. Але є чимало спірних моментів.

- Що саме…

- Є такий юридичний термін «охолоджуючий ефект». Це коли намагаються зробити якісь такі речі, що, зрештою, призведуть до погіршення роботи журналістів чи громадських активістів. Таких «охолоджуючих» речей зроблено чимало зі сторони тих, хто категорично проти новацій у суспільстві на олександрійському рівні. Але іноді такий ефект добре використати для тих, хто хоче поскаржитися журналістам і побачити картинку на телевізорі через емоційний стан. Коли розмовляєш з людьми і вони не приходять до тебе на наступну зустріч, розумієш, чому злочинці та певна категорія чиновників у нас торжествує.

Пасивність, небажання чи неможливість поборотися за свої права вражає суспільство сильніше, ніж самі злочини. А ще є така штука, як небажання говорити відверто на камеру про проблеми. Іноді - це об’єктивне небажання, бо є певні обставини, коли треба захистити свідка злочину, викривача. Але іноді просто є елементарне бажання більше посидіти у затишній атмосфері, не переймаючись громадськими проблемами.

Скажу ще й про те, що іноді телевізійникам теж не вистачає часу ретельно розібратись у ситуації, бо розслідування - не популярний жанр, він потребує уваги і сили волі, а головне – часу, якого практично немає.

- Чи є якісь цікавинки, що пропонуються саме глядачам «Контакту-ЛТД», але не іншим телеглядачам міста?

- Нас багато людей запитувало: «Де ми можемо переглянути канал? Як можна побачити новини, випуски культурологічних програм, розповіді про мистецькі заходи?» І ми постійно відсилали до нашого власного каналу мовлення у кабельній мережі. У нас ефір невеликий - дві години власного мовлення з 19.00 до 21.00. Але для скромного, і за бюджетом, і за людськими ресурсами, місцевого телебачення ми все ж намагаємось створити максимально цікавий і різноманітний продукт. Оскільки дійсно глядачі можуть побачити оперативно наші новини лише у кабельній мережі, ми вирішили до чергового професійного свята зробити своєрідний подарунок нашим постійним користувачам. Ми відкрили з 31 жовтня доступ до повної версії телевізійного щоденного ефіру на новому youtube-каналі. Він доступний кожному, у кого є інтернет. Для цього треба відкрити сторінку youtube і набрати слова - КОНТАКТ- ЛТД без пропусків і з дефісом. Ви побачите сторінку із логотипом каналу - стилізовану букву «К» із зображенням супутникової тарілки. Це наш логотип і ютюб-канал, що будемо продовжувати заповнювати ефірними випусками. Вже у тестовому режимі почали туди регулярно викладати ефіри. Тепер відсутність кабельного телебачення не буде проблемою для жителів навколишніх громад, які хотіли б переглянути новини, створені нашими журналістами.

Зараз опрацьовуємо технічну можливість доступу до онлайн-трансляції каналу. Але поки що буде затримка максимум на добу. Зрештою, це, мабуть, і комерційно правильно, бо ми стимулюємо наших глядачів підключатися до кабельної мережі, адже телебачення є комерційним, яке має заробляти гроші, розширюючи кількість абонентів, спираючись на внески тих, хто переглядає телебачення. Крім того, окремі найцікавіші телесюжети можна переглянути в розділі «Відео» на сайті «Олександрійські новини» за посиланням http://alnews.com.ua/video. Ми відкриті для всіх, хто хоче побачити і почути щось нове про Олександрію та Олександрійський район.

- У переддень свята тільки про хороше…

- Чому ж, варто і про те, що змушує висловлювати незгоду. Продовжується історія із відвертим протистоянням міської влади до телебачення. І не тільки щодо телевізійників, але й щодо інших журналістів, що не мають бажання тільки хвалити, але й об’єктивно критикувати, висловлювати альтернативні версії подій у місті. Навіть справа дійшла до того, що створюються неконкурентні умови діяльності, лобіюються, на мій погляд, способи економічно тиснути на місцевого мовника. У нас єдина вигідна конкурентна пропозиція - свої, рідні новини, коли можна побачити на екрані професійне відео про некомерційні заходи, про події, про людей, що мають що сказати олександрійцям з власного досвіду та певного рівня знань. Саме таких мовників і тиснуть, бо краще підтримати тих, хто дає лише розваги. Адже ті, хто створює власний продукт, це дуже великий клопіт, це ті, хто не дає владі відчувати вседозволеність, а громаді позбавитися дієвого механізму дискусії.

Мерія вперто має намір прямувати до диктатури, хоча вони помилилися із століттям. Десь заблукали. Це все «динозаврівські» методи, які, зрештою, нічого не дають, лише зупиняють розвиток міста і просування інформації, створюють перешкоди діяльності телекомпаній, причому як для нашої, так і наших конкурентів. Цей нездоровий ажіотаж викликає тільки зайвий шум, інформаційні пропозиції для звинувачень в бік міської влади. Бо і дійсно, якщо такий чиниться тиск, тоді виявляється є що приховувати? Можливо, це є і темою для професійної дискусії. Головне, що це не вигідно місту і не вигідно бізнесу, комерції, яка не зможе нормально розвиватись і жити у таких умовах.

- Це глобальні якісь проблеми, а щодо буденних справ телебачення…

- Нещодавно вирішили робити нову програму «Цей день…». Є багато цікавих подій, пов’язаних з історією світу та нашого міста, але про них мало хто знає. Ми вирішили це зібрати у невеличку щоденну програму і намагаємось її робити максимально наближеною до подій в місті. Є позитивні відгуки глядачів. До речі, це яскравий приклад того, як на мінімальному бюджеті та мінімальними зусиллями виявляється можна створювати те, що знаходить відгук глядачів. Виявляється, багато хто стомився від засилля екстремальних новин, в яких багато крові, жахів та всіляких інших стресових ситуацій. Я взагалі прихильник розважливого, експертного телебачення. Коли є така можливість - подумати, зробити висновки, послухати різні сторони конфлікту – то це і є вирішення головного завдання телебачення і ЗМІ - викликати дискусію.

Коли людина розбирає ситуацію, пробує зрозуміти, чому виник конфлікт, тоді емоції йдуть на другий план. Якщо ж пропонується готове рішення, що, мовляв, ось він - ворог, ось він - такий собі порушник спокою та «благоденствія», тоді це криза розсудливості, це – пропаганда, яка вигідна шулерам, тим, хто використовує людей. Тільки якщо людина доведе, не криком, а логічною дією, що він говорить про правильне, розумне рішення, до нього мають схилятися люди. У нас є деякі місцеві політики, яким тільки дай мікрофон, так вони його з трибуни знесуть. Тож хіба це розсудливо-розумні політики? До речі, такі випадки були і такими речами «балувались» наші народні обранці. А тепер, використавши свій політичний імідж, спокійно себе почувають на посадах у виконкомі. Тож, якби люди зважено, аналітично оцінили дії цих «псевдореформаторів», зрозуміли б, що це звичайна жага влади і нічого більше. От ті депутати, які мало кричать і багато роблять, якраз менше всього і помітні у ефірах та на мітингах. Тому телебачення, якщо його журналісти працюють не фахово, якщо вони не дивляться у глибину проблеми, якраз і допомагають крикунам.

- Спеціально це роблять чи так виходить?

- В основному через брак того самого часу, бо ці крикуни люблять трибуну і почуваються на ній дуже впевнено. Але насправді люди вирізняють щирість і брехню. Не варто деяким політикам вважати себе розумнішими за людей – не варто недооцінювати досвід того, хто по іншу сторону телеекрана. Але кліповість, швидкість сучасного телебачення не завжди є корисними. З одного боку, це дуже цікаве шоу, динамічне, побудоване за всіма правилами хорошого екшену, а з іншого – це відсутність критичного осмислення подій. Уявіть, що когось призначили винуватцем трагедії чи злочину, і він вже злочинець. Все - його фото, його ім’я пролунали і тепер спробуй довести, що це не так. Але навіть не про це мова, хоча, на мою думку, ставитись до особи обвинуваченого у злочині варто дуже обережно. Мова йде про аналітичні програми. Ось, приклад із тією ж децентралізацією. Є слова, які, як власну думку, але з позначенням посади, висловлює мер. Є інша позиція, яку аргументують люди, що вже почали децентралізаційний процес і утворили нову об’єднану громаду. Ми намагаємося показати різні точки зору на цю головну, на мій погляд, проблематику, що торкається чи буде незабаром стосуватись життя всіх жителів міста та району і впливатиме на всі сфери життя. Але є багато маніпуляцій, коли дійсно мізерні проблеми стають глобальними, а глобальні – мізерними. І це говорить лише про одне - існування комунальних чи підконтрольних владі ЗМІ у тому вигляді, якими вони були за часів Лєніна-Сталіна, не має права на існування. Але і просте перетворення на комерційне екс-комунального ЗМІ, у місті нічого не дає. Мерія, як і раніше, віддає бюджетні кошти у це «ЗМІ», яке друкує прес-релізи міськради. Це не дає можливості розібратися людям у справжніх життєвих проблемах. Їх просто втягують у чергову політичну аферу на догоду окремим політикам. А об’єктивної позиції немає.

- Комунальні ж ЗМІ, здається, про все розповідають…

- Навпаки. Вони найбільш заангажовані, бо працюють по якимсь чи схемам чи уявленням минулого століття. От як приклад можу навести таку річ. Чи знає більшість жителів міста про те, що з наступного року починає діяти новий ринок електричної енергії? А з 2019 року договорів на постачання електричної енергії може бути не один, а два, три, чотири? А те, що буде запроваджено механізм захисту прав та інтересів споживачів за допомогою інституту енергетичного обмудсмена? Тобто споживачі матимуть змогу оскаржити дії енергетичних монополістів не через дорогі, складні та тривалі судові процеси, а завдяки зверненню до такого енергетичного захисника. Чому про це не говорять на телеканалах? А тому що це складна тема, про це будуть робити крикливі заголовки саме тоді, коли спливе час укладання договорів. От тоді будуть заламувати руки і кричати – ось вони кляті реформи! А справа у іншому – це реально створить ринок електричної енергії, який демонополізує ситуацію і допоможе отримувати якісну і в перспективі дешевшу енергію громадянам. От і відповідь, навіщо такі програми. Я не говорю, що не треба шоу, що не треба серіалів чи якихось інших адреналінових речей на телеекрані, але вони мають бути разом з іншими пропозиціями, вдумливим телебаченням.

- От щодо інших пропозицій. Як і чому варто дивитись саме Контакт-ЛТД? Переконайте в декількох фразах…

- Ми намагаємося розповідати про події вчасно, говорити із людьми цікаво, спілкуватися на гострі теми відверто. Власне тому і варто дивитися Контакт-ЛТД. А ще варто підтримувати тих телевізійників абонентською платою та рекламними пропозиціями. Якщо не буде об’єктивного, але альтернативного погляду, зникне свобода слова, зникне те, що створює підґрунтя для розвитку економіки. Зрештою, зникне перспектива розвитку міста і всієї громади. Саме тому і варто дивитися програми Контакт-ЛТД та інших телеканалів, що пропонують власну версію подій та спираються у своїй роботі на журналістські стандарти.

Записала Катерина Карпенко

0    332     09.11.2017


Коментарі (0)

Для додавання коментарів необхідно авторизуватися!